Marktplaats
Marktplaats is al jaren dé plek in Nederland waar kopers en verkopers samenkomen. Of je nu op zoek bent naar een unieke vondst, tweedehands producten een tweede leven wilt geven of zelf iets wilt verkopen, Marktplaats maakt het makkelijk en toegankelijk voor iedereen. Vraag het aan je moeder, opa of zusje – iedereen kent Marktplaats! Met een focus op duurzaamheid en de circulaire economie stimuleert Marktplaats hergebruik en draagt het bij aan een bewuste manier van consumeren.
Een belangrijk aspect van Marktplaats is het bieden op producten. Dat iemand iets te koop aanbiedt voor 100 euro, betekent niet per se dat het alleen voor dat bedrag wordt verkocht. Misschien kun je het wel voor 80, 70 of zelfs 60 euro krijgen. Let the games begin!
VIEWS
LIKES
Het concept
Voor deze campagne zijn wij samen met Thibo en Marktplaats om de tafel gaan zitten om te bepalen hoe we deze samenwerking tot een succes konden maken.
De content was exclusief bedoeld voor de socials van Marktplaats. Dit bracht een paar extra aandachtspunten met zich mee. Een belangrijk aspect was dat de herkenbaarheid van Thibo ook op de kanalen van Marktplaats goed tot zijn recht zou komen.
Daaruit ontstond het idee: Thibo gaat de straat op om een antwoord te zoeken op de volgende vraag: “Voor welke prijs denk jij dat het volgende product op Marktplaats wordt aangeboden?” De antwoorden liepen enorm uiteen! Van 15.000 euro tot slechts 4 euro – bijna alle bedragen kwamen voorbij.
De persoon die het dichtst bij de juiste prijs zat, werd door Thibo verrast met het product waarvan de prijs werd geraden.
Het eindresultaat
Een belangrijk aspect van Marktplaats – het bieden op verschillende producten – hebben we op een leuke en duidelijke manier uitgelicht. Daarbij staat Thibo bekend om het verrassen van zijn volgers en het weggeven van toffe producten of ervaringen. Door deze elementen te combineren, hebben we niet alleen aandacht gecreëerd voor Marktplaats, maar ook rekening gehouden met Thibo’s kenmerkende contentstijl. Dit sloot perfect aan bij zijn volgers en resulteerde in de verwachte views en interactie. Kortom, een geslaagde samenwerking!