Basic Fit
Nienke Plas is ook regelmatig in de sportschool te vinden. Natuurlijk voor haar gezondheid en haar looks, maar zeker ook omdat het na een bevalling fijn is om weer lekker in shape te komen!
Door verschillende campagnes op te zetten, hebben we gezorgd voor een nóg grotere bekendheid van Basic-Fit, met originele en creatieve video’s en series.
VIEWS
LIKES
REACTIES
Flight 1
In de eerste campagne tussen Nienke en Basic-Fit lag de focus vooral op #becomfortable! Het ging om het creëren van een fijne en veilige omgeving in de sportscholen. Het maakt niet uit hoe ervaren je bent met sporten — het belangrijkste is dat je lekker in beweging bent!
Zo ging Nienke samen met de kijkers sporten via haar YouTube-serie ‘So Be (F)it’, waarin ze als een echte sportinstructrice te werk ging. Met deze serie motiveerde ze iedereen – en dus ook beginners – om mee te doen met sporten. Een serie die bedoeld is voor de lange termijn! Wanneer je wilt, kun je altijd teruggaan naar de serie om het sporten met Nienke weer op te pakken.
Door middel van grappige sketches creëerde Nienke awareness voor dit onderwerp. Het maakt namelijk niet uit als je nog niet bekend bent met de apparaten in de sportschool. Je kunt gemakkelijk om hulp vragen, en voor je het weet voel je je helemaal thuis!
Flight 2
In de tweede campagne werd de samenwerking tussen Nienke en Basic-Fit voortgezet binnen het thema #becomfortable. Ook hier lag de focus weer op de toegankelijkheid van de sportschool.
We wilden testen hoe vriendelijk en behulpzaam je mede-sporters bij Basic-Fit eigenlijk zijn! Dit deden we met een verborgen camera-experiment. En we moeten toegeven: de resultaten stelden ons niet teleur.
Door middel van Nienke’s persoonlijke verhalen en onzekerheden zorgde ze voor extra herkenbaarheid. Iedereen is namelijk weleens onzeker en sport kan daar een grote rol in spelen. In haar vlog liet Nienke dan ook zien dat je daarin niet alleen staat.
Het eindresultaat
Omdat Nienke veel vrijheid kreeg in de invulling van de content, zagen we dat het goed werd ontvangen door het publiek. De tone of voice en authenticiteit speelden een belangrijke rol en die hebben we weten te waarborgen.
Alle partijen waren enthousiast over deze succesvolle samenwerking. De cijfers – en het aantal extra sportschoolinschrijvingen – liegen er niet om!